שתף קטע נבחר

קוקה קולה ממשיכה להעלות מחירים: מייקרת את קרלסברג וטובורג

החברה המרכזית למשקאות קלים מעלה את מחירי חלק מהבירות שלה בעד 3.2%, אחרי שטמפו העלתה את מחירי גולדסטאר. החברה עושה זאת לאחר שכבר ייקרה את מוצרי מחלבת טרה, קוקה קולה ופריגת בחודשים האחרונים

ייקור שלישי לקוקה קולה ישראל: אחרי שכבר ייקרה את מוצרי מחלבת טרה ואת משקאות קוקה קולה, החברה המרכזית למשקאות קלים שוב מעלה מחירים - הפעם של בירות.

 

התייקרות 1: טרה מייקרת חלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בעד 3.4%

התייקרות 2: קוקה קולה מעלה מחירים: פריגת ומשקאות מוגזים יתייקרו בעד 3.2%

 

החברה המרכזית שלחה הודעה לעיתונות הערב (חמישי) עם עדכון מחירון של חלק ממוצרי הבירה בשיעור של 2.8-3.2%. בקבוק בירה קרלסברג 330 מ"ל יתייקר ב-2.8%. בקבוק בירה טובורג 330 מ"ל יתייקר ב-3.2%. בינתיים, היא לא תייקר את מותגי הבירה הפחות נמכרים: סטלה ארטואה, וינשטפן והוגרדן.

 

החברה מייקרת את מוצריה בעקבות ייקור עליו הכריזה המתחרה שלה טמפו, שהעלתה את מחירי בירה גולדסטאר, מכבי, היינקן ופאולנר, לצד פפסי וסן פלגרינו, בין היתר. גם יפאורה, השחקנית השלישית במדף המשקאות, הודיעה על העלאת מחירים. כן, בימים אלה, נראה שחברות המשקאות לא מתחרות ביניהן - אלא מיישרות קו בהעלאות מחירים.

כוס קלסברג ()
כוס קרלסברג

 

שלוש התייקרויות לקוקה קולה ישראל

לפני כחודש קוקה קולה הודיעה על התייקרות המשקאות הקלים שלה, בין היתר, קוקה קולה, ספרייט ופריגת. היא מייצרת גם את מוצרי נביעות שלא התייקרו. קוקה קולה מסבירה את התייקרות הבירות עליה הודיעה היום בעליית מחירי התשומות לתעשייה ובעליית מחיר הלתת - הרכיב המרכזי בייצור הבירה.

 

ואולם, לא ברור מדוע לא ייקרה את הבירות לפני חודש, כאשר העלתה את מחירי המשקאות הקלים, אלא השבוע, לאחר שטמפו הודיעה על ההתייקרות שלה. כעת הצטרפה החברה המרכזית לחגיגת ההתייקרויות.

 

קוקה קולה נהגה באופן דומה לגבי העלאת המחירים של מוצרי מחלבת טרה שבבעלותה: תנובה העלתה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים שלה  ומיד אחריה, טרה ייקרה את מוצרי החלב שלה. מבדיקת ynet עלה שרוב הרשתות ייקרו את מוצרי החלב בשיעור גבוה יותר משיעור ההתייקרות עליו הודיעו המחלבות. 

 

גל התייקרויות שמניב גידול במכירות לספקים ולרשתות

ההתייקרות של טובורג וקרלסברג מצטרפת לגל של התייקרויות בעולם מוצרי הצריכה. ויסוצקי העלתה מחירים באוגוסט לסדרות תה ול"מלח הארץ"; סוגת העלתה בקיץ את מחירי אורז פרסי, בסמטי ויסמין, ומחיריהם עלו ברוב הרשתות. אלו מהן שסירבו להעלות מחירים – קיבלו השבוע התראה נוספת מסוגת בדרישה להעלות מחירים.

 

גם מחלבת גד העלתה מחירים ומחירי נייר הטואלט עלו פעמיים (בפעם הראשונה קימברלי קלארק העלתה מחירים ב-10% והמתחרות החרו החזיקו אחריה. בפעם השנייה, החברה ייקרה מוצרים על-ידי קיצור גלילי נייר הטואלט וקיצוץ במספר החיתולים באריזות האגיס). השבוע נודע שגם יוניליוור צמצמה הנחות לקמעונאים במוצרי פינוק – שמפו פינוק, מרכך וסבון נוזלי, מה שהביא את הרשתות לייקר את המוצרים.

 

התוצאות של גל ההתייקרויות כבר נראות לעין: נראה שהמחירים בסופר יוצאים משליטה - ומטפסים לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2014, כך לפי מדידת חברת סטורנקסט שמחוברת לנתוני הקופות של רשתות השיווק.

 

בחודש אוקטובר האחרון נרשם גידול של 4.2% במכירות שוק מוצרי הצריכה לעומת אוקטובר אשתקד, כאשר בתקופת ינואר-אוקטובר 2018 תועד גידול של 3.9% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב-2017. מדובר בצמיחה כספית של 2.8% בשוק, בניכוי שינוי מדד המחירים (המנוכה מהשפעות תמהיל) בין התקופות. זוהי תוספת של 1.3 מיליארד שקל למכירות, בין היתר כמובן, "הודות" להעלאות של המחירים לצרכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
בירה. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים