שתף קטע נבחר

להסתכל לביטוח בלבן של העיניים: מה שחשוב לדעת על ביטוח לסקי

יוצאים לסקי? אל תמריאו בלי כיסוי ייעודי בביטוח הנסיעות. רוב האתרים מבודדים, ועלויות הטיפול גבוהות. גם לציוד היקר כדאי לדאוג. מדריך

עונת הסקי באירופה כבר בעיצומה, ובין כל ההוצאות - טיסה, לינות, ארוחות, סקי פס, ציוד - נשאלת השאלה אם גם רכישת כיסוי ייעודי לסקי בביטוח הנסיעות היא הוצאה הכרחית. "חובה לעשות ביטוח, אחרת תתחרטי", אמרה לנו נציגת שירות אחת כששאלנו כמה זה יעלה לנו.

 

הפיקוח הכריע: סוכני נסיעות לא יוכלו למכור ביטוח נסיעות

מי ימכור לכם ביטוח נסיעות?

ביטוח נסיעות: בקרוב תוכלו להשוות מחירים בכל החברות - אונליין

 

מנכ"ל סקי דיל, רונן כץ, אמר שברוב חופשות הסקי אין סכנה ורוב הנופשים לא נפגעים, אף שזה ספורט אתגרי, אך גם הוא חושב שביטוח כזה הוא חובה. כץ, שמוכר ביטוח בשיתוף חברת הראל, מסביר: "בחופשה כזו ישנו סיכון, לא גדול אבל קיים. כשקורה מקרה, הרפואה באתר סקי מאוד יקרה. לרוב אלה אתרים מבודדים, וביקור רופא וגיבוס יד או רגל מתומחרים מאוד גבוה. באתרי סקי מסודרים תהיה מרפאה מצוידת, עם MRI, רופא, אחות, אפילו בית חולים קטן, אבל רוב הפציעות הן על ההר. לכן צריך לשים לב שביטוח הסקי כולל פינוי בהטסה למרפאה".

סקי (צילום: shutterstock)
סקי(צילום: shutterstock)

כמה זה עולה? מבדיקה שערכנו עולה כי ביטוח שיכלול סעיף של הרחבה לפעילות סקי יעלה לכם עשרות דולרים לנסיעה של שבוע - לא מאוד זול. מנגד, במקרה של פציעה קלה הנזק הכספי יהיה מאות דולרים, ובמקרה של פציעה קשה העלויות מזנקות. אם תזמינו פוליסה באתרי החברות אולי תקבלו הנחה על הזמנה אונליין, אך לרוב עדיף לשוחח עם נציג שירות או סוכן ביטוח, כדי לא לפספס את מניפת הכיסויים של הפוליסה.

 

מה חשוב לבדוק באותיות הקטנות? איך מוגדרת הרחבה ביטוחית לחופשת סקי? טווח הכינויים נע בין "ספורט חורף", "חופשת חורף" ו"ספורט אתגרי". מהו הכיסוי הכולל של פוליסה שכוללת סעיף כזה? לרוב בין 1.25 ל-2.5 מיליון שקל. האם פינוי מוטס כלול בפוליסה? האם היא כוללת ביטוח כבודה? (ונזכיר שמדובר בציוד יקר).

 

לא להיבהל מאורך הפוליסה. השוו מחירים בין חברות הביטוח, ובדקו גם אם מגיעה לכם הנחה בזכות חברת כרטיסי האשראי שלכם, וגם מה מציעה קופת החולים. לרוב הפוליסות הללו הן מסמך ארוך ומייגע, אבל כדאי מאוד לדלות ממנו את הפרטים. הפוליסה של ישראכרט בשיתוף AIG, למשל, כוללת 36 עמודים. במסמך "טבלת הכיסויים" תגלו את גבולות האחריות למחזיקי הכרטיסים בינלאומי וגולד. לפיהם הכיסוי המוקדש לספורט אתגרי/חורף הוא 100 אלף שקל בלבד.

אינפו כלכלה ביטוח סקי ()

מה עוד חשוב לדעת? כדאי לבדוק מה גובה ההשתתפות העצמית, אם יש תקופת שהייה מרבית, מהו הכיסוי לחילוץ והצלה, מה החבות כלפי צד ג' (למשל בי"ח פרטי מקומי), אם כלולים הטסה רפואית לארץ או פינוי לבית חולים קרוב, ואם יש השתתפות בהטסת מלווה לחו"ל.

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום, מסביר כי צריך להתאים את הפוליסה לנסיעה כדי לכסות כל פגיעה גופנית - בדגש על סקי, שכן בפוליסות רגילות לספורט אתגרי לא יוצע לרוב פיצוי על פציעות סקי. "לכל חברה יש פרמטרים אחרים, ואין ביטוח סקי של חברה אחת דומה לזה של אחרת", הוא אומר. "גובה הכיסוי, תנאי המימוש ואופן התביעה נתונים להחלטת החברה, ולכן מצריכים עירנות רבה של הצרכן לפני שחותמים.

 

"ודאו שהכיסוי גבוה, בגלל עלויות הטיפולים בחו''ל. אף בית חולים לא יטפל ברגל שבורה ללא כיסוי מתאים. אתרי סקי רבים מרוחקים מערים גדולות וממרכזים רפואיים, לכן עדיף ביטוח הכולל גם שירותי חילוץ והצלה. שקלו גם הרחבה לגניבה או נזק לציוד הסקי, לרוב בתוספת מחיר לא משמעותית. כשקורה אירוע, הציוד מתפזר לכל מקום. לעיתים זה ציוד של האתר עצמו, ואז מקבלים ממנו חיוב גבוה. גם כאן, דרושות בדיקה והשוואת מחירים מראש, אחרת החברה עצמה תוסיף לכם כיסוי כזה, שיהיה הרבה יותר יקר".

 

על מה רוכשי חופשות סקי מתלוננים? לדברי מרום, אנשים שפונים למועצה בתלונות הם בעיקר כאלה שנפגעו בחופשה ולא פוצו כי לא עשו ביטוח מתאים. "ההוצאות יכולות להגיע לעשרות אלפי דולרים", הוא אומר. "לעיתים זה כרוך בחילוץ והצלה, לפעמים צריך להטיס רופא למקום כדי שיעשה קיבוע. לכן חשוב לעשות 'ביטוח אקסטרים' שכולל חילוץ והצלה. לא מזמן יצאה רפורמה מוצדקת שהוציאה את ביטוחי הנסיעות מידי סוכני הנסיעות - הם לא סוכני ביטוח, והם מוכרים לך ביטוח בדולר ליום ואומרים 'יהיה בסדר'. זה לא מתאים לחופשת סקי. בחופשה כזו חייבים לדעת מה כולל הביטוח ואת גובה הכיסוי. אם עושים סקי בארה"ב או בהרי האטלס במרוקו זה משנה מבחינת מרפאות ופינוי.

 

"חשוב גם לברר אם עליי לשלם עשרות אלפי שקלים מכיסי, או שאני משופה מהרגע הראשון. הרי את לא יוצאת לחופשת סקי עם עשרות אלפי דולרים בכיס (יש חברה בשם פספורטקארד ששולחת נופשים עם כרטיס מוטען כך שאינם צריכים לשלם מכיסם, מ"ק)".

 

יש גם "ביטוח שלג"

דגשים נוספים נתן לנו משה גרוסברגר, מנכ"ל מד אסיס, מוקד הסיוע הרפואי של חברות הביטוח לישראלים השוהים בחו"ל. גם גרוסברגר אומר: "אין יציאה לסקי בלי הרחבה לספורט אתגרי. זה אמור לעלות כ-25 דולר לשבוע לאדם. מניסיוננו תאונות סקי קורות בדרך כלל ביום הראשון לחופשה, לכן אל תשתוללו, קחו מדריך ואל תנסו לבד ספורט שאינכם מנוסים בו, והקשיבו להוראות באתר. כדאי גם לשמור מראש בטלפון הנייד את מספרו של מוקד החירום של חברת הביטוח, ואם קרה משהו - מיד להתקשר. לנו יש חדר רופאים אורתופדי שמיועד לתאונות סקי. אם מבוטח נפצע הוא מתקשר, ואנו מטפלים בו כשהוא עדיין על ההר. אנחנו מחלצים מכל מדינה, גם כאלה שאין להן יחסים עם ישראל. לרוב יוצא לנו לטפל ב-200-150 מבוטחים בעונה".

 

גרוסברגר מוסיף: "זה נשמע אולי מובן מאליו, אבל צריך להקפיד על לבוש חם. כבר פינינו אנשים עם היפותרמיה, וזו מחלה מאוד קשה. ישראלים חושבים שיהיה בסדר, לוקחים מעיל פשוט. צריך ציוד מקצועי - ביגוד תרמי, שכבות. וטיפ אחרון: עשו הרחבה לטלפון הסלולרי. המון אנשים מאבדים אותו בזמן הסקי. זה לא הרבה כסף וזה משתלם".

 

כץ מסקי דיל מזכיר שיש עוד גורמים בחופשת סקי שלא קשורים בפציעה. לדבריו, חלק מהחברות מוכרות "ביטוח שלג". אין מספיק שלג באתר? תקבלו החזר על החופשה. כץ מוסיף: "כדאי לברר גם על דמי ביטול. שבוע לפני הטיסה הם יהיו 100%. חטפתם שפעת 3 ימים לפני החופשה? בחלק מהביטוחים תקבלו החזר רק אם אושפזתם, ואחרים יסתפקו בפתק מרופא. הם עדיפים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים